Data: 12/10/2020
Godzina: 18:30
Lokalizacja: Muzeum Warszawy, Rynek Starego Miasta 28-42
Wydawałoby się, że Wenecja placami stoi. Tymczasem tylko jeden – nazwany przez Napoleona najpiękniejszą kawiarnią w Europie nosi nazwę placu. Poza Piazza San Marco wszystkie pozostałe nazywają się „campo”, czyli ‘pole’. W takim razie najsłynniejsze na świecie miasto na wodzie ma wyłącznie jeden plac, choć – jak wiemy – niejedną kawiarnię.
Cykl wykładów: Europejskie wakacje. Place UNESCO
Posłuchaj opowieści o różnych strategiach organizacji miast wokół ich głównych placów. Miejsca wpisane na listę dziedzictwa kulturowego UNESCO są dla nas trwałym świadectwem historii i tworzących ją ludzi.
Kształtowane przez wieki, przenoszą idee forum czy wcześniejszej agory. Obrazują pamięć obyczaju, świąt, tradycji zgromadzeń, organizacji życia publicznego. A dziś wtapiają się w nowe formy – ikony popkultury. Warto ten palimpsestowy tygiel rozpoznać i opowiedzieć jego dzieje.
Prowadzący: dr Olaf Kwapis
Jest historykiem sztuki, absolwentem Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, stypendystą La Fondazione Sbranti (Università di Pisa), adiunktem w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, badaczem średniowiecznej i nowożytnej sztuki włoskiej (specjalizacja: historia sztuki średniowiecznego i nowożytnego Rzymu) oraz organizatorem europejskich podróży edukacyjnych. Kierownik studiów podyplomowych „Historia sztuki. Interpretacje” oraz „Dziedzictwo Śródziemnomorskie: Kultura, filozofia, sztuka” w Collegium Civitas w Warszawie.
Informacje o wydarzeniu w kinie Syrena
miejsce: kino Syrena, Muzeum Warszawy, wejścia od strony ul. Nowomiejskiej 8
limit miejsc: 15 (limit może ulec zmianie)
Informacje o wydarzeniu online
Wejściówki online do kupienia przez stronę ewejsciowki.pl. Po opłaceniu wejściówki dostaniesz maila z linkiem do wykładu online.
Wykład online realizujemy przez platformę ZOOM. Na telefonie komórkowym lub tablecie aplikację ZOOM należy wcześniej bezpłatnie pobrać i zainstalować.
Limit miejsc: 50
Sprawdź pozostałe wykłady poniedziałkowe w Centrum Interpretacji Zabytku.

Najnowsze komentarze